Chiara Civello wyst±pi po raz pierwszy w Polsce. To jedna z najlepszych wokalistek jazzowych m³odego pokolenia, artystka, z któr± Tonny Bennet wybra³ do wspólnego nagrania jednego ze swoich s³ynnych duetów.
Artytka, któr± zachwyci³ siê sam Burt Bucharach, a Cyndi Lauper pozazdro¶ci³a jej piosenek.
Chiara Civello wyst±pi 19 kwietnia w Bytomiu, w Operze ¦l±skiej a 20 kwietnia w Warszawie, w Fabryce Trzciny.
Chiara Civello uczy³a siê gry na pianinie od babci. Wspomina, ¿e rozstrojone pianino by³o najlepszym treningiem dla ucha. Krótki czas próbowa³a graæ na gitarze.
Chiara wystêpowa³a w klasycznych chórach, ale szuka³a czego¶ bardziej swobodnego ni¿ operowa tradycja jej kraju. Przyjaciel zaproponowa³ jej, aby zaczê³a uczyæ siê jazzu. Przez cztery lata bra³a lekcje jazzu w St. Louis Music Academy w Rzymie. Maj±c szesna¶cie lat Chiara zaczê³a ¶piewaæ profesjonalnie i zdoby³a stypendium w presti¿owej Berkele College of Music w Bostonie. Spêdzi³a tam lata od 1994 do 1998.
Podczas nauki Chiara regularnie wystêpowa³a w bostoñskich klubach. Ale jej podró¿ nie zakoñczy³a siê na Bostonie, czy jazzie. Jak wcze¶niejsze roczniki Berklee, Chiara ruszy³a do Nowego Yorku. Szukaj±c miejsca dla swoich korzeni zanurzy³a siê w latynosk± i brazylijsk± muzykê, ucz±c siê hiszpañskiego, portugalskiego przez ca³y czas. Napisa³a wówczas swoj± pierwsz± piosenkê „Parole Incerte” (W±tpliwe s³owa) o nieporozumieniach jakie powstaj± miêdzy kobiet±, a jej ukochanym.
W miêdzyczasie dwu cz³onków zespo³u Chiary, pianista Alain Mallet i perkusista Jamey Haddad zaczêli pracowaæ z Paulem Simonem i zaprosili j± na próbê. To wtedy pozna³a producenta Russa Tielemana i da³a mu demo „Parole Incerte”. Zadzwoni³ do niej nastêpnego dnia i powiedzia³: Jeste¶ pisark±, zapomnij o czymkolwiek innym, musisz pisaæ. Chiara zaczê³a pisaæ teksty po angielsku, pozna³a Boba Dylana, Joni Mitchell, Jamesa Tylora i innych, wystêpuj±cych na „October Road”. Wyst±pi³a te¿ z Tonym Bennettem w duecie na jego albumie wydawanym przez Columbiê.
(Ludzie nie maj±)
|