Zapraszamy w sobotê, 18 listpapda do klubu M25, w Warszawie ul. Miñska 25 na niepowtarzalny wystêp - ROBERT HOOD.
Start o godz. 22.00. Bilety: 20 z³, selekcja. Zagraj±: Robert Hood (Undergroun Resistence rec/Tresor rec/Axis rec / M-plant rec); Digital Princezz (mosquito rec/ mutter rec); Donell Knox -Usa, Detroit (sonic mind rec ).
Robert Hood oficjalnie na scenie Detroit pojawi³ siê pod koniec 1990 roku. Pocz±tkowo sprzedawa³ p³yty innych twórców, próbowa³ swoich si³ jako MC oraz nagrywa³ w³asne kasety. Robi³ to do chwili a¿ jego talent zosta³ odkryty przez Jeffa Millsa oraz Mike'a Banksa i sta³ siê pe³noprawnym cz³onkiem Underground Resistance uzyskuj±c przydomek "Noise". Premierowe nagrania pojawi³y siê na albumie X-102.
Zdobywaj±c do¶wiadczenie u boku dwóch ¶wietnych artystów rozpocz±³ w³asn± dzia³alno¶æ dla labelu Hardwax (jako The Vision i Missing Channel). Gdy Jeff Mills opu¶ci³ UR Hood razem z nim za³o¿y³ wytwórniê Axis i nagra³ kilka EP'ek (tak¿e wspólnie z Millsem jako H&M). W 1993r. katalog Tresora uzupe³ni³a p³yta "Waveform Transmission vol.2" bed±ca praktycznie solow± produkcj± Hood'a. WF vol.2 to motoryczne techno ze spor± ilo¶ci± kwa¶nych d¼wiêków, p³yta dobra ale nie tak bardzo jak kolejna - "Internal Empire" (Tresor).
Tutaj Hood pokaza³ pe³niê swojego talentu - poza motorycznym techno sporo utworów to minimalistyczne pêtle delikatnych struktur krystalicznych d¼wiêków, które s± klasyk± eksperymentalnego techno. W 1994r. Hood zak³ada w³asny label M-Plant i ju¿ w nastêpnym roku wydaje kolejny album (M-Plant) pod tytu³em "Nighttimes World Vol.1". Brzmienia nowych nagrañ jest l¿ejsze i bardziej nastrojowe od tych dla Tresora, s³ychaæ partie elektronicznych smyczków i pianina -NW vol.1 mo¿na uznaæ za jeden z najwa¿niejszych albumów Detroit techno.
Przez kolejne lata Hood wykazywa³ siê spor± pracowito¶ci± nagrywaj±c wiele ¶wietnych EP'ek dla w³asnego M-Plant oraz kilku innych labeli. W 2000r. kolejnym bardzo ciekawym zestawem muzyki jest druga czê¶æ "Nighttime World". Ju¿ sama oprawa graficzna p³yty ¶wiadczy o jej zawarto¶ci - eleganco ubrany Hood, zdjêcie trêbacza na tle ¶wiate³ miasta i specjalne dedykacje dla ca³ej rodziny oraz ko¶cio³a Baptystów.
Muzyka jest bardzo jazzowa (Stepping Out), zahacza o ambient (Weight Of The World) a nawet trip hop (The Key To Midnight). Wiêkszo¶æ utworów jest przeznaczona do s³uchania w domu i brzmi tak jakby zosta³a nagrana naturalnymi instrumentami a nie elektroniczn± maszyneri±, która zosta³a u¿yta do stworzenia partii smyczków i pianina. Dla fanów mocnych minimalistycznych brzmieñ s± tylko nieliczne utwory (Teflon, Darkroom), które jako jedyne brzmi± jak to, co jest kojarzone ze s³owem techno. Podsumowuj±c jest to kolejna ¶wietna produkcja jednego z najlepszych artystów techno
(WarszawaOnLine)
|