Menu
· Strona g³ówna
· Archiwum
· Dodaj newsa
· Szukaj
· P³ytoteka Zbyszka


Biblioteka Zbyszka

















































  

Simpson bez zabezpieczenia!!
Wys³ano dnia 24-07-2006 o godz. 00:05:00
Temat: Info
Info Piosenkê bez elektronicznych zabezpieczeñ oferuje po raz pierwszy w swoim sklepie Yahoo.

Jest to prze³omowy moment na rynku internetowej muzyki – uwa¿aj± eksperci. Pierwsza piosenka – „Public Affair” Jessiki Simpson – kosztuje nieca³e dwa dolary, nie ma kodów DRM, wiêc mo¿na j± odgrywaæ na wszystkich odtwarzaczach MP3.

Wytwórnie zwykle stosuj± w plikach muzycznych zabezpieczenia typu DRM (digital rights management), które – ich zdaniem – ograniczaj± dalsz± dystrybucjê utworów i chroni± prawa autorskie. Kody umo¿liwiaj± na przyk³ad odgrywanie danego utworu tylko na okre¶lonym rodzaju odtwarzacza MP3.

Klient kupuj±cy piosenki ze sklepu iTunes nie mo¿e ich odtwarzaæ na sprzêcie nie bêd±cym produktem firmy Apple. Inne zabezpieczenia ograniczaj± liczbê kopii, które mo¿na stworzyæ na podstawie kupionego orygina³u.

Kompanie muzyczne argumentuj±, ¿e zabezpieczenia DRM s± niezbêdne w walce z piractwem.

Decyzja w³a¶ciciela praw autorskich do „Public Affair”, Sony BMG, stanowi odwrót od dotychczasowej polityki firmy, która jeszcze rok temu walczy³a o cyfrow± ochronê swoich produktów.

Zdaniem Suw Charman, szefowej konsumenckiej organizacji Open Rights Group, eksperyment jest bardzo istotny. – Mam nadziejê, ¿e jest to pocz±tek nowego trendu Yahoo. Brak zabezpieczeñ DRM to bardzo wa¿na informacja – powiedzia³a.

Internetowi dystrybutorzy twierdz±, ¿e z cyfrowych ograniczeñ korzystaj± tylko ich producenci, a wytwórnie muzyczne i tak na co dzieñ sprzedaj± niezabezpieczan± muzykê w postaci p³yt kompaktowych.

W oficjalnym muzycznym blogu Yahoo, dyrektor zarz±dzania produktem Ian Rogers napisa³: „Naszym zdaniem, DRM nie daje korzy¶ci artystom, wytwórniom ani konsumentom. Faktyczne korzy¶ci odnosz± jedynie firmy technologiczne, zainteresowane ograniczaniem wyboru konsumenta do konkretnych platform technologicznych”.

Kupuj±c piosenkê „Public Affair” mo¿na wybraæ z listy imiê, które potem wmontowywane jest w tekst utworu, co – zdaniem komentatorów – jest kolejnym uk³onem w stronê klienta.

(IAR)


 
Pokrewne linki
· Wiêcej o Info
· Napisane przez agizaj


Najczê¶ciej czytany artyku³ o Info:
Beyoncé Knowles pozwana o plagiat


Oceny artyku³u
Wynik g³osowania: 3.64
G³osów: 48


Po¶wiêæ chwilê i oceñ ten artyku³:

Wy¶mienity
Bardzo dobry
Dobry
Przyzwoity
Z³y



Opcje

 Strona gotowa do druku  Strona gotowa do druku

 Wy¶lij ten artyku³ do znajomych  Wy¶lij ten artyku³ do znajomych


  
Komentarze s± w³asno¶ci± ich twórców. Nie ponosimy odpowiedzialno¶ci za ich tre¶æ.
W³a¶ciel Zbyszek ZbiKo Kowalczyk ˆ (C)+(P) Wszelkie prawa zastrze¿one
kom. 506-504-359 e-mail: zbyszek.kronikarz@gmail.com
www.muzyczneabc.pl - Biblioteka Zbyszka, P³ytoteka Zbyszka, info z kraju i ze ¶wiata
*