Menu
· Strona g³ówna
· Archiwum
· Dodaj newsa
· Szukaj
· P³ytoteka Zbyszka


Biblioteka Zbyszka

















































  

Everybody Still Digs Bill Evans: A Career Retrospective (1956–1980)
Wys³ano dnia 20-06-2021 o godz. 12:08:18
Temat: Info
Info Craft Recordings uhonorowa³o dziedzictwo Billa Evansa (William John „Bill” Evans)(16.08.1929 Plainfield , New Jersey † 15.09.1980 Nowy Jork) unikaln± kolekcj± nagrañ "Everybody Still Digs Bill Evans: A Career Retrospective (1956–1980)"



Piêciop³ytowy zestaw deluxe przedstawia twórczo¶æ legendarnego pianisty jazzowego jako lidera i wspó³lidera.

Kolekcja zawiera ponad 60 utworów, w tym nigdy wcze¶niej niepublikowany koncert live z 1975 roku. (dostêpny równie¿ jako album cyfrowy)

Dodatkowo wydany zostanie album "On a Friday Evening", zawieraj±cy nowo odkryte nagranie koncertu w Vancouver jako samodzielny album dostêpny w jako 2LP, CD i a tak¿e w formacie cyfrowym.

Craft Recordings uhonorowa³o twórczo¶æ Billa Evansa wydaj±c równolegle dwa nowe tytu³y. Pierwszy — wspania³y zestaw sk³adaj±cy siê z piêciu p³yt CD, dostêpny równie¿ cyfrowo, zatytu³owany "Everybody Still Digs Bill Evans: A Career Retrospective (1956–1980)" — stanowi unikatow± kolekcjê obejmuj±c± ca³± karierê muzyczn± artysty. Box zawiera ponad 60 utworów Evansa jako lidera i wspó³lidera. Jak równie¿ wcze¶niej niepublikowany wystêp na ¿ywo z 1975 roku, zarejestrowany w Oil Can Harry's w Vancouver, B.C. To niedawno odkryte nagranie koncertowe zostanie równie¿ wydane jako samodzielny album zatytu³owany "On a Friday Evening", który bêdzie dostêpny na dwóch p³ytach 2LP, CD oraz w formacie cyfrowym, w tym hi-res 192/24 i 96/24

Oba tytu³y uka¿± siê 25 czerwca.

"Everybody Still Digs Bill Evans: A Career Retrospective (1956–1980)" obejmuje utwory z albumów: Riverside, Milestone, Fantasy, Verve, Warner Bros. i Elektra/Musician, z go¶cinnym udzia³em takich znakomito¶ci jak, Tony Bennett, Cannonball Adderley, Kenny Burrell, Stan Getz, Zoot Sims, Eddie Gomez, Shelly Manne czy Lee Konitz. Wyprodukowana przez Nicka Phillipsa, piêciop³ytowa kolekcja zosta³a wydana wraz z w owiniêtej tkanin±, twardej ok³adce, zawieraj±cej 48 stron zdjêæ i opisów, a tak¿e nowe komentarze do nich, od pisarza, prezentera radiowego i laureata nagrody GRAMMY® dziennikarza muzycznego, Neila Tessera, który przedstawia ¿ycie i karierê Evansa poprzez niedawne i archiwalne wywiady, a tak¿e dog³êbn± analizê utworów z kolekcji. Zestaw piêciu p³yt dostêpny równie¿ na platformach cyfrowych i streamingowich, "Everybody Still Digs Bill Evans" zawiera nowo zremasterowany brzmienie autorstwa zdobywcy nagrody GRAMMY®, Paula Blakemore'a.

Wiêkszo¶æ muzycznej kompilacji z piêciop³ytowej kolekcji pochodzi z nagrañ tria Evansa, z którym wyda³ ponad 40 albumów. Na pierwszej i drugiej p³ycie znajduj± siê przekrój najciekawszych momentów tych wydawnictw, przy czym pierwsza p³yta skupia siê na sesjach nagraniowych Riverside. Nagrania te obejmuj± najwcze¶niejszy okres twórczo¶ci Evansa, kiedy artysta wspó³pracowa³ z Philly Joe Jonesem, Teddym Kotickiem, Paulem Chambersem i Samem Jonesem, z solidnym wsparciem muzycznym perkusisty Paula Motiona i basisty Scotta LaFaro, który zmar³ tragicznie w 1961 roku, a¿ po nagrania trio z Chuckiem Israelsem i Larrym Bunkerem. Druga p³yta skupia siê na nagraniach tria Evansa od po³owy lat 60., gdzie wspó³pracowa³ z takimi muzykami jak Eddie Gomez, Marty Morell, Eliot Zigmund, Gary Peacock, Jack DeJohnette, Joe LaBarbera czy Marc Johnson.

Solowe nagrania Evansa by³y równie¿ istotnym aspektem jego kariery, przynosz±c mu dwie z siedmiu nagród GRAMMY® (za Conversations with Myself z 1963 roku i Alone z 1968 roku). Trzecia p³yta z kolekcji skupia siê na solowej twórczo¶ci pianisty. Niektóre nagrania s± naprawdê „solo”, podczas gdy inne wzbogacone s± dodatkowymi ¶ladami równie¿ nagrywanymi przez Evansa. Znajduj± siê tutaj niektóre z prze³omowych utworów artysty, takie jak „Peace Piece” i „NYC's No Lark,”, a tak¿e jego kompozycja napisana dla syna „Letter to Evan” i skomponowany przez Milesa Davisa „Nardis”, w którym to Evans zagra³ niezwyk³e fortepianowe solo, tworz±c ca³kowicie unikatow±, swoj± wersjê utworu.

Czwarta p³yta skupia siê na wspó³pracy Evansa bez jego tria. Najwa¿niejsze z tych nagrañ to s³ynny duet z legendarnym wokalist± Tonym Bennettem i gitarzyst± Jimem Hallem, a tak¿e nagrania z pianistk± i pisark± Marian McPartland, pochodz±ce z jej programu, który prowadzi³a w amerykañskim radio NPR. Ponadto na p³ycie znajduj± siê nagrania Evansa w kwartetach i kwintetach, gdzie artysta zagra³ z tak cenionymi muzykami, jak Cannonball Adderley, Stan Getz, Freddie Hubbard, Toots Thielemans, Zoot Sims i Lee Konitz.

Na ostatnim kr±¿ku "Everybody Still Digs Bill Evans" fani bêd± mogli doceniæ niedawno odkryte nagrania live Bill Evans Trio, z udzia³em Eddiego Gomeza na basie i Eliota Zigmunda na perkusji. Dostêpny w ca³o¶ci, wcze¶niej niepublikowany koncert odby³ siê 20 czerwca 1975 roku w Oil Can Harry’s – kameralnym klubie, który dzia³a³ do 1977 roku w Vancouver, BC. Koncert zosta³ zarejestrowany dla kanadyjskiego prezentera radiowego Gary'ego Barclay'a, bêd±cym spikerem wieczoru. Nastêpnie Gary wyemitowa³ go w swoim popularnym programie jazzowym „Saturday All Nite Jazz Show” w radio CHQM. Ta¶my te le¿a³y zapomniane przez ponad pó³ wieku – a¿ do teraz. Dziêki oczyszczeniu d¼wiêku przez Plangent Processes i skrupulatnemu masteringowi Blakemore, intymne nagranie brzmi dzi¶ tak samo ¶wie¿o, jak ponad 45 lat temu.

Koncert uka¿e siê równie¿ jako samodzielny album "On a Friday Evening" i bêdzie dostêpny na dwóch 180-gramowych p³ytach winylowych, CD oraz na platformach cyfrowych i streamingowych. Dziewiêcio¶cie¿kowa muzyczna podró¿ obejmuje adaptacjê oryginalnych komentarzy Tessera, w¶ród których znajduj± siê nowe wywiady z cz³onkami trio Eddie Gomezem i Eliotem Zigmundem, wraz z drobiazgowymi szczegó³ami programu wieczoru, który obejmowa³ zarówno oryginalne kompozycje, jak i standardy.

Na "On a Friday Evening" s³uchacze bêd± mogli równie¿ okazjê us³yszeæ Evansa i jego kolegów z zespo³u w nowej rekonfiguracji tria, do którego Zigmund do³±czy³ zaledwie kilka miesiêcy wcze¶niej. Tesser wyja¶nia, ¿e to nagranie „zas³uguje na uwagê, a wiele z tego jest zas³ug± brzmienia Zigmunda, w intymnej scenerii z dala od sali koncertowej, odnajduj±cego swoje miejsce w twórczo¶ci najwa¿niejszego tria fortepianowego epoki. Zigmund wiedzia³, ¿e jest na zupe³nie innej p³aszczy¼nie, graj±c u boku Evansa. Tesser w notatkach do "Everybody Still Digs Bill Evans" napisa³: „W historii muzyki fortepianowej XX wieku, kompozycje Billa Evansa stanowi± punkt zwrotny… By³a tylko garstka pianistów… których odkrywcza gra tak mocno wp³ynê³y na panuj±c± estetykê, dziel±c o¶ czasu na „przed” i „po”.”

Jeden z najbardziej wp³ywowych artystów w historii jazzu, Bill Evans (1929–1980) znany by³ tworzenia niezwyk³ego wspó³brzmienia w triach i lirycznych kompozycji. W nieca³e trzy dekady artysta wyda³ ponad 50 albumów jako lider, zdobywaj±c siedem nagród GRAMMY®, 31 nominacji do nagrody GRAMMY® i dwukrotnie wej¶cie do Galerii S³aw GRAMMY®. W 1994 roku zosta³ po¶miertnie uhonorowany nagrod± GRAMMY® Lifetime Achievement Award, nagrod± za ca³okszta³t twórczo¶ci. Sta³ siê ikon± dla wielu pocz±wszy od Herbiego Hancocka i Chicka Corei po Eliane Elias i Roberta Glaspera, a jego twórczo¶æ nadal inspiruje nowe pokolenia muzyków.

(5CD "Everybody Still Digs Bill Evans...")

Everybody Still Digs Bill Evans: A Career Retrospective (1956–1980):

CD 1: Trialogues, Vol. 1

1. Five
2. Woody'N You [take 2]
3. Young and Foolish
4. Autumn Leaves
5. How Deep Is the Ocean
6. Sweet and Lovely
7. Blue in Green
8. How My Heart Sings
9. Re: Person I Knew
10. My Foolish Heart (live)
11. Waltz for Debby (live)
12. Gloria's Step (live)
13. My Man's Gone Now (live)
14. Swedish Pastry (live)

CD 2i: Trialogues, Vol. 2

1. Israel
2. The Peacocks
3. I Believe in You
4. Santa Claus Is Coming to Town
5. I Will Say Goodbye
6. Turn Out the Stars (live)
7. Walkin' Up (live)
8. Very Early (live)
9. Minha (All Mine) (live)
10. My Romance (live)
11. Days of Wine and Roses (live)
12. The Touch of Your Lips (live)
13. Someday My Prince Will Come (live)

CD 3: Monologues

1. Peace Piece
2. Danny Boy
3. Make Someone Happy
4. A Time for Love
5. Waltz for Debby
6. The Bad and the Beautiful
7. N.Y.C.'s No Lark
8. Emily
9. Remembering the Rain
10. I Loves You Porgy (live)
11. Letter to Evan (live)
12. Nardis (live)

CD 4: Dialogues & Confluences

1. My Funny Valentine
2. A Face Without a Name
3. The Touch of Your Lips (Vocal Version)
4. I Love You
5. Up with the Lark (live)
6. Funkallero (live)
7. Who Cares?
8. Body and Soul
9. You and the Night and the Music
10. Time Remembered
11. Night and Day
12. A Child is Born
13. Peri's Scope

CD 5: Epilogue

1. Sareen Jurer (live)
2. Sugar Plum (live)
3. The Two Lonely People (live)
4. T. T. T. (Twelve Tone Tune) (live)
5. Quiet Now (live)
6. Up with the Lark (live)
7. How Deep Is the Ocean (live)
8. Blue Serge (live)
9. Nardis (live)

(2LP "On a Friday Evening"

"On a Friday Evening" (Winyl*):

Side A

1. Sareen Jurer (live)
2. Sugar Plum (live)

Side B

1. The Two Lonely People (live)
2. T. T. T. (Twelve Tone Tune) (live)
3. Quiet Now (live)

Side C

1. Up with the Lark (live)
2. How Deep Is the Ocean (live)

Side D

1. Blue Serge (live)
2. Nardis (live)

*Wydanie na CD oraz w wersji cyfrowej s± odzwierciedleniem wydania winylowego.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bill_Evans
https://billevansofficial.com/
https://www.facebook.com/BillEvansOfficial/
https://www.instagram.com/billevansestate/
https://twitter.com/billevansestate
https://www.youtube.com/channel/UCdO7L_kUAm5TTEz1-aRXIHA
https://tidal.com/browse/artist/1158
https://open.spotify.com/artist/4jXfFzeP66Zy67HM2mvIIF
https://music.apple.com/us/artist/bill-evans/117975

O Craft Recordings

Craft Recordings jest domem dla jednych z najwiêkszych i najbardziej presti¿owych kolekcji nagrañ i kompozycji na ¶wiecie. W jej bogatych zasobach znajduje siê twórczo¶æ znanych artystów, takich jak: A Day To Remember, Joan Baez, John Coltrane, Celia Cruz, Creedence Clearwater Revival, Evanescence, Miles Davis, Bill Evans, Isaac Hayes, John Lee Hooker, Little Richard, Nine Inch Nails, REM, Taking Back Sunday, Traveling Wilburys I wielu innych. Ponadto pod szydlem Craft ³±cz± siê wydawnictwa takich wytwórni jak: Fania, Fantasy, Fearless, Musart, Nitro, Panart, Prestige, Riverside, Rounder, Specialty, Stax, Vanguard, Varèse Sarabande, Vee-Jay i Victory. Craft tworzy starannie wyselekcjonowane pakiety, z drobiazgowym po¶wiêceniem dla jako¶ci i zaanga¿owaniem w ochronê wydawnictw – zapewniaj±c ich d³ugowieczno¶æ i daj±c mo¿liwo¶æ ich odkrycia dla nowych pokoleñ. Craft jest tak¿e domem dla twórczo¶ci Billie Holiday i Tammy Wynette, ochraniaj±c ich spu¶ciznê i zarz±dzaj±c dziedzictwem tych reformatorek muzyki.

Craft Recordings jest czê¶ci± wytwórni katalogowej Concord Recorded Music.

(Karolina Majewska - Universal Music PL)



 
Pokrewne linki
· Wiêcej o Info
· Napisane przez agizaj


Najczê¶ciej czytany artyku³ o Info:
Beyoncé Knowles pozwana o plagiat


Oceny artyku³u
Wynik g³osowania: 0
G³osów: 0

Po¶wiêæ chwilê i oceñ ten artyku³:

Wy¶mienity
Bardzo dobry
Dobry
Przyzwoity
Z³y



Opcje

 Strona gotowa do druku  Strona gotowa do druku

 Wy¶lij ten artyku³ do znajomych  Wy¶lij ten artyku³ do znajomych


  
Komentarze s± w³asno¶ci± ich twórców. Nie ponosimy odpowiedzialno¶ci za ich tre¶æ.
W³a¶ciel Zbyszek ZbiKo Kowalczyk ˆ (C)+(P) Wszelkie prawa zastrze¿one
kom. 506-504-359 e-mail: zbyszek.kronikarz@gmail.com
www.muzyczneabc.pl - Biblioteka Zbyszka, P³ytoteka Zbyszka, info z kraju i ze ¶wiata
*