Menu
· Strona główna
· Archiwum
· Dodaj newsa
· Szukaj
· Płytoteka Zbyszka


Biblioteka Zbyszka

















































  

Celebrujemy 50-tą rocznicę legendarnych sesji Elvisa Presleya!
Wysłano dnia 07-08-2020 o godz. 23:38:20
Temat: Info
Info „From Elvis In Nashville” ukaże się w piątek 20 listopada 2020 RCA/Legacy Recordings celebruje 50tą rocznicę legendarnych sesji Elvisa Presley'a (8.01.1935 Tupelo, Mississippi † 16.08.1977 Memphis, Tennessee) w RCA Studio B w Nashville, znanych jako „Maraton w Nahville” z udziałem Nashville Cats.

Kolekcja 4CD oraz jej cyfrowa edycja obejmują 40 klasycznych nagrań w wersji undubbed, zmiksowanych na nowo oraz rzadkie i niepublikowane materiały (outtakes)

Z przyjemnością zapowiadamy wydawnictwo „From Elvis In Nashville” – oczekiwaną przez fanów czteropłytową kolekcję będącą definitywną kroniką legendarnych sesji nagraniowych Elvisa Presley'a z 1970 roku znanych jako „Maraton w Nashville” z udziałem tzw. Nashville Cats.

Utwory nagrane na żywo podczas pięciu imponujących dni i nocy w RCA Studio B w Nashville (jak również podczas dodatkowej sesji z września 1970 roku) stanowiły trzon najbardziej udanych albumów Presley’a z lat siedemdziesiątych: „Elvis: That's The Way It Is”, „(I'm 10,000 Years Old) Elvis Country” oraz „Love Letters From Elvis”.

Historia i kulisy powstawania powyższych albumów:

That's The Way It Is

Elvis Country

Love Letters From Elvis

Teraz, po raz pierwszy, wersje master utworów z sesji w Studio B w Nashville z 1970 roku zostały wykorzystane do stworzenia jednego oficjalnego albumu Elvisa.

Na „From Elvis In Nashville” piosenki z maratonu zostaną zaprezentowane z nieskazitelnym brzmieniem, świeżo zmiksowanym przez uznanego inżyniera dźwięku Matta Rossa-Springa i pozbawione dodatkowych overdubów i orkiestracji, które pojawiły się na wcześniejszych wydawnictwach.

„From Elvis In Nashville” zostanie wydany w formie boxu (4CD) zawierającego również dwie dodatkowe płyty z rzadkimi i niewydanymi dotąd materiałami ( fragmenty, inne wersje lub podejścia, odrzuty) z sesji z 1970 roku (w tej formie dostępny będzie również w wersji cyfrowej). Najciekawsze materiały zostaną zebrane na dwupłytowej edycji winylowej.

Graceland z kolei zaoferuje ekskluzywną dwupłytową edycję winylową „From Elvis In Nashville” tłoczoną na dwunasto-calowym winylu Aqua Tangerine.

(2LP)

Elvis Week (Tydzień Elvisa) w tym roku odbywał się będzie w dniach od 8 do 16 sierpnia w Memphis. Szczegółowy harmonogram można już znaleźć na stronie www.ElvisWeek.com. Tym, którzy chcieliby celebrować rocznicę śmierci Presleya w zaciszu własnego domu Graceland oferuje swój pierwszy w historii Wirtualny Tydzień Elvisa. Jego przebieg będzie można śledzić on-line w tym samym terminie. Wystarczy tylko wejść na stronę Graceland

Pod koniec lat sześćdziesiątych, Elvis Presley, piosenkarz z napędem atomowym jak nazywano go jeszcze w latach pięćdziesiątych, odcisnął swoje piętno na dekadzie rewolucji rockowej przywracając sobie pozycję muzycznej i kulturalnej siły, z którą należy się liczyć.

(BOX)

Jego elektryzujący „Elvis '68 Comeback Special” przeszedł do historii telewizji a jego długo wyczekiwany powrót do nagrań studyjnych (dokonanych w American Sound Studio Chipsa Momana w Memphis w styczniu i lutym 1969 roku) nie będących kolejnymi ścieżkami dźwiękowymi z filmów przyniósł mu największe hity na listach przebojów (w tym „In The Ghetto”, „Don't Cry Daddy”, „Kentucky Rain” i „Suspicious Minds” - ostatni Numer 1 Elvisa) a także parę uznanych albumów z 1969 roku - „From Elvis In Memphis” oraz studyjno-koncertową hybrydę „From Memphis To Vegas/From Vegas To Memphis”. Zestaw „From Elvis In Nashville” jest swoistym przedłużeniem jego wcześniejszych nagrań z Memphis.

W swoich pierwszych nagraniach z lat siedemdziesiątych Elvis powrócił do koncepcji, która sprawiła, że jego sesje w American Sound Studio były tak udane. Jako że nienawidził on dogrywania wszelkiego rodzaju overdubbingów, odpuścił je sobie w studiu na rzecz pracy z zespołem, który doskonale zsynchronizował się z jego wrażliwością.Uwolniony od zobowiązań wobec wydawców muzycznych, Elvis był teraz w stanie wybierać i nagrywać piosenki, które były dla niego aktualne, istotne i znaczące. Od coverów, włączając w to transcendentną interpretację „Bridge Over Troubled Water” aż do epickiego materiału, który następnie zasilił jego rezydencję w Las Vegas oraz pierwsze od lat pięćdziesiątych trasy koncertowe (tylko w samym 1970 roku Elvis występował w hotelu International w Las Vegas przez dwa, trwające blisko dwa miesiące, sezony, grając każdego dnia po dwa koncerty).

Jeśli uznać, że nagrania w American Sound Studio w Memphis otworzyły Elvisowi drzwi do powrotu na scenę i na szczyty list przebojów, to jego kolejne nagrania – słynny Maraton w Nashville z 1970 roku, stworzyły podwaliny dla kolejnej rewolucji w muzyce pop.

Pod kierownictwem producenta Feltona Jarvisa, Elvis połączył siły z jednym z najsilniejszych zespołów studyjnych jakie kiedykolwiek powstały i stworzył często niedoceniany rozdział w swojej bogatej spuściźnie. Pracując z legendarnymi 'Nashville Cats' już na swoim pierwszym albumie z 1970 roku Elvis Presley dołączył do kręgu współczesnych muzyków wśród których znajdowali się Johnny Cash, Bob Dylan, Neil Young, George Harrison i inni.

W czerwcu 1970 roku Elvis, który w latach pięćdziesiątych XX wieku dokonał przewrotu na scenie country ustanawiając rock'n'roll jako główny nurt w muzyce, powrócił do RCA Studio B by stworzyć w nim nowe brzmienie na nową dekadę.

W latach 1958 – 1971 Elvis nagrał w Studio B ponad dwieście utworów, rozpoczynając od pięciu zarejestrowanych w trakcie krótkiej przepustki niedługo po rozpoczęciu służby wojskowej, w czerwcu 1958 roku. W trakcie sesji powstały m.in. takie przeboje jak: „(Now And Then There's) A Fool Such As I”, „A Big Hunk O'Love” czy „I Need Your Love Tonight”. Także pierwszy po powrocie do cywila longplay, Presley nagrał w Studio B w Nashville. Materiał na płytę „Elvis Is Back!” został zarejestrowany podczas sesji z marca i kwietnia 1960 roku.

Na sesjach z 1970 roku Elvis precyzyjnie dobrał swój repertuar odwołując się do bogactwa amerykańskiej muzyki łączącej w sobie elementy bluegrass, honky tonk, Western swing i rockabilly, które mistrzowsko połączył ze współczesnym popem, balladami i epickimi występami. Utwory zebrane na „From Elvis In Nashville” przyniosły nowe, świeże i ożywcze podejście do muzyki pop i country.

Sesje te powszechnie uznawane za jedne z najlepszych sesji w karierze Elvisa ze względu na niezaprzeczalną chemię pomiędzy nim a zespołem złożonym z multiinstrumentalisty Charliego McCoya (którego artystyczny dorobek obejmuje m.in. współpracę z Bobem Dylanem, Paulem Simonem, Tanyą Tucker, Bobem Segerem, Willim Nelsonem i wieloma innymi), basisty Norberta Putnama (nagrywał z Royem Orbisonem, Al Hirtem, Henrym Mancini, Danem Fogelbergiem, Lindą Ronstadt, J.J.Cale'em, Tony Joe Whitem i innymi) oraz pianisty Davida Briggsa (współpracował m.in. z Deanem Martinem, Joan Baez, Nancy Sinatrą, B.B.Kingiem, Johnny Cashem, Dolly Parton, Waylonem Jenningsem, Tony Joe Whitem, Royem Orbisonem, Georgem Harrisonem, J.J.Calem, Alice Cooperem i grupą The Monkees).Ten znakomity zespół studyjny, znany potocznie jako 'Nashville Cats', podobnie jak sam Elvis łączył światy muzyki pop, rocka i country.

CHARLIE McCOY – WYWIAD (rozmawiał Mariusz Ogiegło)

Na czerwcowe sesje do Nashville Elvis sprowadził także swojego późniejszego, długoletniego, gitarzystę Jamesa Burtona.Eddie Hinton, który podobnie jak Putnam i Briggs należał do Muscle Shoals Rhytm Section zagrał na gitarze prowadzącej w trakcie dodatkowej sesji, 22 września 1970 roku. Sam Elvis natomiast grał na gitarze akustycznej przez całą czerwcową sesję.

Pięciodniowa sesja określana mianem „Maratonu w Nashville”, rozpoczynająca się wczesnym wieczorem i trwająca do białego rana, przyniosła szeroki wachlarz materiałów, w tym energiczną interpretację „Funny How Time Slips Away” Willy'ego Nelsona, przejmujące „I've Lost You”, mocne ujęcie „Bridge Over Troubled Water” Simona & Garfunkela a także nową wersję „Love Letters”, którą Presley nagrał po raz pierwszy w 1966 roku.Dzika, nagrana za pierwszym podejściem, wersja „Whole Lotta Shakin' Goin' On” była z kolei jednym z najważniejszych momentów sesji z 22 września.

Muzyka, którą Elvis stworzył w trakcie „Maratonu w Nashville” w 1970 roku należy do najlepszej w jego dorobku. Okazała się ona także niezwykle wpływowa. Ustanowiła muzyczne kierunki, którymi podążał on przez resztę swojej kariery przepowiadając jego późniejsze sukcesy radiowe zarówno w świecie muzyki pop jak i country a także opracowując brzmienie na którym wzorowała się niezliczona ilość późniejszych gwiazd muzyki country.

„From Elvis In Nashville” zapewnia intymny wgląd w świat Elvisa i sposób tworzenia przez niego muzyki, która trwać będzie wiecznie.

(Katarzyna Gawęska-Sony Music PL)



 
Pokrewne linki
· Więcej o Info
· Napisane przez agizaj


Najczęściej czytany artykuł o Info:
Beyoncé Knowles pozwana o plagiat


Oceny artykułu
Wynik głosowania: 4.54
Głosów: 120


Poświęć chwilę i oceń ten artykuł:

Wyśmienity
Bardzo dobry
Dobry
Przyzwoity
Zły



Opcje

 Strona gotowa do druku  Strona gotowa do druku

 Wyślij ten artykuł do znajomych  Wyślij ten artykuł do znajomych


  
Komentarze są własnością ich twórców. Nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść.
Właściel Zbyszek ZbiKo Kowalczyk ˆ (C)+(P) Wszelkie prawa zastrzeżone
kom. 506-504-359 e-mail: zbyszek.kronikarz@gmail.com
www.muzyczneabc.pl - Biblioteka Zbyszka, Płytoteka Zbyszka, info z kraju i ze świata
*