Menu
· Strona g³ówna
· Archiwum
· Dodaj newsa
· Szukaj
· P³ytoteka Zbyszka


Biblioteka Zbyszka

















































  

Stuart A. Staples - Lucky Dog Recordings 03-04
Wys³ano dnia 02-08-2005 o godz. 00:15:00
Temat: p³yty
p³yty Pierwszy solowy album Stuarta A. Staplesa – na codzieñ wokalisty Tindersticks – powsta³ trochê przypadkiem, a trochê z przekory.

Po wyczerpuj±cej pracy nad p³yt± „Waiting For The Moon” (2003) Staples po uzna³, ¿e chcia³by uciec od zespo³u, w którym wszystko – jego zdaniem – by³o takie u³adzone i romantyczne i nagraæ co¶ niepokoj±cego, nieobliczalnego i... zawieraj±cego jaki¶ element brzydoty.

„Przyszed³ taki moment, ¿e chcia³em skasowaæ wszystko niemal do zera, by zrozumieæ, na czym stojê i co jest dla mnie naprawdê wa¿ne” – powiedzia³ w jednym z wywiadów.

Za³o¿y³ wiêc w³asn± firmê Lucky Dog, której nazwa zosta³a uwieczniona w tytule albumu i z ró¿nymi muzykami w latach 2003 – 2004 nagrywa³ niespiesznie kolejne utwory. „Lucky Dog Recordings 03-04” pokazuje, ¿e choæ mo¿na uciec od kolegów z zespo³u (a i to nie ca³kiem, o czym ¶wiadczy obecno¶æ w nagraniach pianisty i klawiszowca Davida Boultera i gitarzysty Neila Frasera ze ‘Sticks), ¿adn± miar± nie da siê uciec od siebie.

Staples ma jeden z najbardziej rozpoznawalnych g³osów w rocku, o barwie i g³êbii nie na darmo porównywanej do Scotta Walkera, Leonarda Cohena i Iana Curtisa z Joy Division i jego g³os decyduje o niepowtarzalnym klimacie nagrañ Tindersticks. I choæ na jego p³ycie solowej rzeczywi¶cie aran¿acje s± ograniczone do najniezbêdniejszego minimum, z naciskiem na fortepian i inne instrumenty klawiszowe (organy, harmonium), instrumenty dête, i tu najwa¿niejszy jest ten g³os. Mo¿e tylko, z uwagi na ascetyczne instrumentacje, obok dobrze wszystkim znanej melancholii, emanuj±cej np. z „”Marseilles Sunshine” czy „Friday Night”, w niektórych nagraniach silniej rysuje siê element duchowo¶ci, by wspomnieæ nawi±zuj±cy lekko do poetyki psalmów religijnych „Dark Days” czy gospelsowy „I’ve Come A Long Way”. Ów wspomniany akcent „brzydoty”, je¶li w ogóle, to pojawia siê w utrzymanym w stylistyce bluesa „Shame On You”. S± naturalnie jeszcze inne ró¿nice miêdzy muzyk± firmowan± przez Tindersticks, a solow± p³yt± Staplesa: znaæ tu choæby lekki wp³yw jazzu i melodycznej elegancji Burta Bacharacha, ale dla fanów zespo³u ¿adn± miar± nie bêdzie to ani zdrad±, ani wad±.

Tracklista:
1 Somerset House (4:09)
2 Marseilles Sunshine (4:20)
3 Say Something Now (3:52)
4 Friday Night (5:18)
5 Shame on You (2:22)
6 (Untitled Track) (2:23)
7 Dark Days (2:04)
8 People Fall Down (4:43)
9 She Don't Have to Be Good to Me (5:07)
10 I've Come a Long Way (3:29)

wyst±pili
Gina Foster - Vocals
Neil Fraser - Bass, Electric Guitar
Adrian Stout - Bass
Dave Boulter - Organ, Glockenspiel, Keyboards, Harmonium, Piano, Tambourine
Alasdair Macaulay - Drum Fills
Thomas Belhom Percussion, Drums, Shaker
J. Neil Sidwell - Trombone

(Beggars Banquet/Sonic)


 
Pokrewne linki
· Wiêcej o p³yty
· Napisane przez agizaj


Najczê¶ciej czytany artyku³ o p³yty:
Ayo - nowa kawowa gwiazda!


Oceny artyku³u
Wynik g³osowania: 4.33
G³osów: 36


Po¶wiêæ chwilê i oceñ ten artyku³:

Wy¶mienity
Bardzo dobry
Dobry
Przyzwoity
Z³y



Opcje

 Strona gotowa do druku  Strona gotowa do druku

 Wy¶lij ten artyku³ do znajomych  Wy¶lij ten artyku³ do znajomych


  
Komentarze s± w³asno¶ci± ich twórców. Nie ponosimy odpowiedzialno¶ci za ich tre¶æ.
W³a¶ciel Zbyszek ZbiKo Kowalczyk ˆ (C)+(P) Wszelkie prawa zastrze¿one
kom. 506-504-359 e-mail: zbyszek.kronikarz@gmail.com
www.muzyczneabc.pl - Biblioteka Zbyszka, P³ytoteka Zbyszka, info z kraju i ze ¶wiata
*