Menu
· Strona g³ówna
· Archiwum
· Dodaj newsa
· Szukaj
· P³ytoteka Zbyszka


Biblioteka Zbyszka

















































  

G³o¶no jak diabli - Kompletna historia metalu bez cenzury
Wys³ano dnia 19-12-2013 o godz. 23:32:10
Temat: Ksi±¿ki
Ksi±¿ki Od Sabbath do Slipknota , G³o¶no jak diabli to kompletna, przekazana ustnie historia heavy metalu, która wysz³a wprost od muzyków, którzy go zdefiniowali. Ksi±¿ka zosta³a z³o¿ona z ponad czterystu wywiadów przeprowadzonych na przestrzeni ostatnich dwudziestu piêciu lat przez dziennikarzy muzycznych: Jona Wiederhorna i Katherine Turman.

Odkryli nigdzie nies³yszane historie, wyznania które otwieraj± oczy oraz prawdê, która kryje siê za jednymi z najdzikszych, heavymetalowych zdarzeñ, np. za fabrycznym wypadkiem, który na zawsze zmieni³ brzmienie Black Sabbath , praktykami które sprawi³y, ¿e Dave Mustaine wylecia³ z Metalliki oraz krwawymi rytua³ami deathmetalowych kapel: Morbid Angel i Deicide . G³o¶no jak diabli jest wype³niona naturalnymi i dosadnymi komentarzami ikon metalu, od jego powstania pod koniec lat 60. a¿ do dnia dzisiejszego, wypowiadaj± siê miêdzy innymi: Ozzy Osbourne , Bruce Dickinson , Eddie Van Halen , Tommy Lee , Lars Ulrich , James Hetfield , Kerry King , Vince Neil , W. Axl Rose , Jonathan Davies , Corey Taylor , Pete Steele , Dave Grohl , Trent Reznor , Marilyn Manson , Rob Zombie , Dimebag Darrel i setki innych.

Od prze³omowych innowacji takich, jak narodziny efektu distortion i odkrycie wokalu ciasteczkowego potwora, a¿ do niesamowitych opowie¶ci o zniszczeniu i dzikich, seksualnych eskapadach, G³o¶no jak diabli ma to wszystko, np. ewolucje nowatorskiego brzmienia Judas Priest opartego na powerchordach i opatentowanego przez nich wizerunku spod znaku skóry i æwieka, prowokacyjne wyczyny sceny Sunset Strip oraz prawdê stoj±c± za paleniem ko¶cio³ów w Norwegii i morderstwami, które sta³y siê to¿same z black metalem. Odkryj jak Faith No More przez przypadek wynalaz³o rap metal, kto wymy¶li³ „diabelskie rogi” i czemu wiêkszo¶æ ludzi robi je ¼le.

G³o¶no jak diabli to bezkompromisowe spojrzenie za kulisy jednego z najbardziej dynamicznych i trwa³ych muzycznych gatunków. Parafrazuj±c Spinal Tap , czy mo¿na byæ bardziej metalowym? ¯aden. ¯aden nie mo¿e.

*****

"Jon Widerhorn i Katherine Turman znaj± siê na metalu. G³o¶no jak diabli to niesamowity zbiór wypowiedzi ró¿nego rodzaju heavymetalowców opowiadaj±cych historie, które ka¿dy fan metalu chce us³yszeæ"
- Tom Morello, Rage Against the Machine

"Fascynuj±ca, wysokoprocentowa kronika metalowego zamêtu, która zabiera czytelników na dzik± przeja¿d¿kê rozpoczynaj±c± siê od pierwszych dni metalu, a koñcz±c± siê na machaj±cej ³bem tera¼niejszo¶ci. Nie mówiê tego tylko dlatego, ¿e sam jestem w tej ksi±¿ce, ale... je¶li kochasz metal, dobre opowie¶ci oraz historiê muzyki opowiedzian± przez ludzi, którzy j± tworzyli, to musisz przeczytaæ G³o¶no jak diabli"
- Alice Cooper

"G³o¶no jak diabli to list mi³osny do nierozumianego heavy metalu, napisany przez zaufanych ludzi, którzy w kolejce górskiej diab³a mieli miejsca w pierwszym rzêdzie. Kompletne, chronologiczne ¶wiadectwo ludzi, którzy tam byli, wliczaj±c w to tych, których ju¿ z nami nie ma"
- Mark McGrath, Sugar Ray; prowadz±cy w Extra

"To najlepsza mówiona biografia, któr± czyta³em od czasów Please Kill Me. G³o¶no jak diabli jest pierwsz± ksi±¿k±, która ukazuje bolesn± prawdê ustami artystów i najwa¿niejszych ludzi z bran¿y! Nie mog³em siê od niej oderwaæ"
- Matt Pinfield, by³y prowadz±cy 120 Minutes w MTV

"Musowa pozycja dla wszystkich, którzy byli lub s± fanami"
- Eddie Trunk, DJ i prowadz±cy That Metal Show w VH1 Classic

"G³o¶no jak diabli wychodzi wprost z wypaczonych umys³ów ikon rocka i p³ynie g³adko przez ró¿ne epoki heavy metalu. Opowiadaj± o tym go¶cie, którzy stali na tamtych scenach, byli w m³ynie i rzygali do kana³u. To przywo³uje wspomnienia i nawet dowiedzia³em siê paru rzeczy, o których nie mia³em pojêcia. Uwielbiam tê ksi±¿kê"
- Riki Rachtman, by³y prowadz±cy Headbangers Ball w MTV

"Ksi±¿ka o historii, nawet czego¶ tak fajnego jak heavy metal, mo¿e byæ nieco wyg³adzona i nudna, ale nie w tym przypadku. Historie pochodz± prosto ze ¼ród³a. Robi siê jeszcze lepiej, gdy ¼ród³o eksperymentowa³o z dragami i czasem urywa³ mu siê film"
- Brendon Small, Dethklok

"To s± kompletne kroniki wszystkiego, czym jest heavy metal, a ja przeczyta³em je wszystkie!"
- Chris Jericho, Fozzy

*****

JON WIEDERHORN to weteran rockowego dziennikarstwa, który pracowa³ w Rolling Stone, magazynie Guitar oraz w MTV. Jest starszym redaktorem w magazynie Revolver i regularnie pisze dla licz±cych siê nazw, w tym Guitar World, emusic.com oraz SPIN. Jego teksty pojawi³y siê równie¿ w Entertainment Weekly, Stuff, FHM, TV Guide, Metal Hammer, Raygun, RIP, Alternative Press, Raw oraz Cosmopolitan. Jon mieszka w Bay Ridge na Brooklynie, na tej samej ulicy, gdzie niegdy¶ funkcjonowa³ legendarny, metalowy klub - L´Amour. Jednym z jego najwiêkszych osi±gniêæ jest to, ¿e zosta³ upomniany przez nauczycielkê swojego o¶mioletniego syna, poniewa¿ ch³opiec wszed³ do klasy ¶piewaj±c " Highway to Hell ".

KATHERINE TURMAN jest producentk± wieczornej audycji radiowej Alice´a Coopera - Nights with Alice Cooper. Jej teksty pojawi³y siê w wielu wydawnictwach, w tym Los Angeles Times, Rolling Stone, Mother Jones, Village Voice, SPIN, Billboard, Marie Claire, Guitar World, Metal Hammer, Raygun oraz Daily Variety. Pracowa³a w magazynie RIP oraz LA Alternative Press; niegdy¶ by³a producentk± audycji radiowej Rockline i by³a producentk± muzyczn± w telewizyjnym programie The Sharon Osbourne Show. Choæ urodzi³a siê w Los Angeles, Katherine mieszka teraz na Brooklynie.

Tytu³: G³o¶no jak diabli - Kompletna historia metalu bez cenzury (Louder Than Hell)
Autor: Jon Wiederhorn i Katherine Turman
T³umaczenie: £ukasz "Rev" Szymañski
ISBN: 978-83-63785-10-9
Wydawnictwo: Kagra
Rok wydania: styczeñ 2014 (Polska)
Format: 165x235 mm
Oprawa: miêkka
Stron: 616 + 48 stron ze zdjêciami
Waga: oko³o 1,19 kg
Cena: + - 49 z³

Serdecznie Dziêkujê Krzy¶kowi Grauszowi




Obaj mamy ze swoimi ¿onami córki. Jednak ta ksi±¿ka jest naszym wspólnym dzieckiem. Dwóch ojców, którzy przez trzy lata oczekiwali nadej¶cia swojej pociechy, o uroczym imieniu "Jaskinia halasu". Plan by³ prosty, napiszemy o czym¶, o czym wcze¶niej w Polsce nikt nie napisa³ i co wa¿ne - bêdziemy pisaæ wedle schematu, który sami sobie stworzyli¶my. A by³ on taki..... (wiêcej na str. 3)

"Jaskinia ha³asu" Wojciecha Lisa i Tomasza Godlewskiego zas³uguje na uwagê nie tylko dlatego, ¿e jest pierwsz± monograficznie zakrojon± ksi±¿k± o rodzimej scenie muzyki metalowej, ale przede wszystkim dlatego, ¿e pokazuje ze szczegó³ami mechanizmy animowania nowych zjawisk muzycznych i z muzyk± rozmaicie zwi±zanych. Jest to, rzecz jasna, piêkny prezent dla fanów, ale przecie¿ nie tylko dla nich. Mamy tu bowiem do czynienia z „gêstym” opisem fenomenu muzycznego undergroundu wraz z ca³ym jego subkulturowym folklorem: estetyk± (i antyestetyk±) wygl±du, zine’ami, zachowaniem na koncertach, specyfik± klubów muzycznych, przekraczaniem granicy miêdzy kultur± spontaniczn± a instytucjonaln± – wszystko to z pewno¶ci± zainteresuje dziennikarzy, socjologów i badaczy kultury.
- dr Miros³aw Pêczak, (kulturoznawca, publicysta "Polityki")


Nie ulega w±tpliwo¶ci, ¿e to bardzo ciekawa publikacja. Absolutny MUS dla wszystkich zainteresowanych polsk± scen± podziemn±!
- Krzysztof Brankowski, (dziennikarz zwi±zany m.in., z Na Prze³aj, wspó³prowadz±cy Muzykê M³odych (II Program Polskiego Radia) i Muzyczn± Pocztê UKF w radiowej "Trójce")


To pierwsze, tak przemy¶lane i tak obszerne, ujêcie historii tworzenia siê polskiego metalowego undergroundu. Autorom uda³o siê skontaktowaæ i przepytaæ wiêkszo¶æ g³ównych animatorów tej sceny, z czego powsta³ autentyczny i wielobarwny obraz widziany przez pryzmat wra¿eñ i wspomnieñ jego twórców i uczestników. "Jaskinia ha³asu" podzielona jest na 8 czê¶ci, które opisuj± czas powstania metalowego undergroundu, g³ówne idee jego organizatorów, najwa¿niejsze oficjalne media promuj±ce muzykê ekstremaln±, sposoby i kierunki wymiany kaset, p³yt i zinów, najciekawsze imprezy, tamtejsze realia lat 80. i wreszcie rolê Metal Mind Productions . Ponadto ksi±¿ka zawiera biografie najwa¿niejszych kapel wraz z dyskografiami oraz ogromn± ilo¶æ zdjêæ, flyerów, newsletterów, ok³adek kaset, zinów, fragmentów artyku³ów i pism. To niezapomniany kawa³ naszej historii, wyj±tkowa publikacja i pozycja obowi±zkowa dla ka¿dego wielbiciela ekstremy.
- Tomasz "Ry³ko³ak" Ry³ko, (dziennikarz prasowy i radiowy)


Ksi±¿kê przegl±dn±³em i s±dzê, ¿e to rzecz powa¿na; po pierwsze znacz±ca dla samego metalu, bo w Polsce dot±d tylko punki i punkoidzi potrafili o sobie ksi±¿ki pisaæ, a po drugie - dla wiedzy o tym, co dzia³o siê w kraju w latach pocz±tku wspó³czesnej kontrkultury. Warto te¿ wspomnieæ o informacjach szczegó³owych, które ksi±¿ka zawiera i które mog± pos³u¿yæ historykom, antropologom, socjologom, muzykologom, prasoznawcom itd.
- prof. Wojciech Kajtoch, (Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Spo³ecznej Uniwersytetu Jagielloñskiego)


* * * *


Wojciech Lis. Rocznik 76. M±¿ Ewy, ojciec Hani. Publikowa³ m.in. w Infernal Death zine, Zaæmieniu S³oñca i Oldschool Metal Maniac Mag. Przez ³adnych parê lat jednoosobowy wydawca NNCh zine. Autor kilkudziesiêciu wywiadów - g³ównie z muzykami polskich zespo³ów metalowych. Nie lubi roso³u.

Tomasz Godlewski. Rocznik 69. M±¿ Agi, tatusiek Ewy i Mai. Bêbniarz i "ch³opak" od PR w warszawskiej kapeli Exorcist. Kolekcjoner czarnych precjozów. Pismaczy³ w zinach Infernal Death, Daily Horror, Jaskinia Ha³asu. Obecnie udziela siê tylko na Metal Archives. Lubi rosó³.

Tytu³: Jaskinia Ha³asu
Autor: Wojciech Lis, Tomasz Godlewski
ISBN: 978-83-63785-00-0
Wydawnictwo: Kagra
Rok wydania: wrzesieñ 2012
Format: 190x260 mm
Oprawa: miêkka lakierowana
Stron: 248
Waga: oko³o 350 g
Cena: + - 39 z³

Serdecznie Dziêkujê Krzy¶kowi Grauszowi




Pod koniec minionego tysi±clecia w Europie podpalono i zbezczeszczono ponad sto ko¶cio³ów, za co odpowiedzialni byli adepci black metalu, najbardziej ekstremalnej formy podziemnej muzyki na ¶wiecie. W trakcie nasilaj±cej siê bezbo¿nej krucjaty blackmetalowe zespo³y i ich obsesyjnie oddani zwolennicy odcisnêli ponure piêtno mordu, samobójstwa i terroru, zostawiaj±c dziedzictwo, które wci±¿ daje o sobie znaæ, od Norwegii po Niemcy, od Finlandii a¿ po Amerykê, i dalej...

Napisany przez dwóch dziennikarzy z wyj±tkowym dostêpem do piekielnego pó³¶wiatka, uznany, kultowy bestseller W£ADCY CHAOSU w wersji polskiej ukazuje siê poprawiony i wzbogacony o nowe, zadziwiaj±ce odkrycia. Uhonorowana nagrod± i ujawniaj±ca nieznane dot±d fakty, ksi±¿ka ta zawiera setki unikalnych zdjêæ i rozmów przeprowadzonych wy³±cznie na jej potrzeby z ksiê¿mi, przedstawicielami policji, satanistami oraz liderami demonicznych formacji, dla których im wiêksze z³o, tym wiêksza chwa³a.


* * * *


Nie chcê, ¿eby ludzie mnie szanowali, maj± siê baæ i nienawidziæ
- Euronymous , (z Mayhem)

Zgin±³ od jednego ciosu no¿em w g³owê... przeszed³ na wylot. Musia³em mu go potem wyrwaæ z czaszki
- Varg Vikernes , (po zabójstwie by³ego kolegi, Euronymousa)

Muszê trwaæ przy tym, co zrobi³em... Nie ma we mnie poczucia winy
- Bård "Faust" Eithun , (po zabiciu zupe³nie obcej mu osoby)

Wraz z ka¿d± przemijaj±c± sekund± umiera jaki¶ cz³owiek, nie widzê wiêc potrzeby robienia wielkiego ha³asu o tê jedn± ¶mieræ
- Hendrik Möbus , (po zamordowaniu kolegi ze szko³y)

Z ciekawo¶ci± obserwujê to, jak ludzie reaguj±, gdy zewsz±d leje siê moja krew...
- "Dead", (wokalista Mayhem, rok przed strzeleniem sobie w g³owê)


* * * * *

Autorzy W³adców chaosu niew±tpliwie wiedz±, jak przedstawia siê miêdzynarodowa sytuacja w sferze muzyki metalowej/satanizmu i, w du¿ym stopniu za spraw± przeprowadzonych wywiadów, wyci±gaj± na ¶wiat³o dzienne informacje, obok których nie powinni przechodziæ obojêtnie zarówno naukowcy, jak i szeroka opinia publiczna... Gor±co polecam.
- Robert Ellwood , (religioznawca, publikuje w Nova Religio)

We W³adcach chaosu Michael Moynihan i Didrik Soderlind rysuj± obraz niesamowitego królestwa, w którym satanizm, neopogañstwo i narodowy socjalizm pobudzi³y do ¿ycia muzyczn± scenê, gdzie fantazjê urzeczywistniono paleniem ¶redniowiecznych ko¶cio³ów w Norwegii. Niezwykle warto¶ciowa opowie¶æ o blackmetalowej muzyce ogólnie, a zw³aszcza norweskiej scenie, widzianej oczami jej wspó³twórców. W³adcy chaosu to urzekaj±ca pozycja zas³uguj±ca na szerokie zapoznanie siê z ni± po obu stronach Atlantyku.
- dr Jeffrey Kaplan , (autor ksi±¿ki Fundamentalizm religijny w Ameryce)

To dog³êbne studium black metalu ³±czy fanów i badaczy muzycznych subkultur wystrzegaj±c siê pu³apek, którymi obarczone s± przesada bran¿owych periodyków i akademicka pow¶ci±gliwo¶æ. Moynihan i Soderlind w sposób m±dry, dowcipny i wyczerpuj±cy przedstawili modelowe studium gatunku w ujmuj±co przystêpnym stylu, w którym ujawnia siê ich g³êbokie zrozumienie tematu
- Deena Weinstein , (autorka ksi±¿ki Heavy Metal – Socjologia kultury)

Ta ksi±¿ka jest niesamowita! Po³±czenie narracji, wnikliwych wywiadów, ale i ukazanie pewnej filozofii zwi±zanej z raczej krwaw± rzeczywisto¶ci±, stawia tê ksi±¿kê ponad wszystko, co napisano dot±d o blackmetalowej scenie... Pozycja warta przeczytania przez ludzi ze sceny, by przyjrzeæ siê sobie z dystansu
- Maniac , (wokalista formacji Mayhem, legendy norweskiego black metalu)

Cenne studium... Odrzucaj±c typowy sposób postrzegania metalowców jako bezmózgich æpunów czy za¶lepionych z³em wandali, oraz dostarczaj±c przyk³ady g³êbokiego my¶lenia grona wywrotowców, W£ADCY CHAOSU robi± wiêcej dla ewolucji metalu ni¿ którakolwiek z wydanych wcze¶niej ksi±¿ek
- Atlanta Press

Dziêki wielu dokumentom ¼ród³owym i pouczaj±cym wywiadom z wszystkimi istotnymi przedstawicielami sceny, W³adcy chaosu s± pierwsz±, powa¿n± prób± przedstawienia historii powstania muzycznej sceny, marginalizowanej i uwa¿anej pocz±tkowo za egzotyczn± i ekstremaln±, a ostatecznie uciszon± przez prasê z uwagi na jej kryminaln± dzia³alno¶æ
- Financial Times (Niemcy)


* * * *

Tytu³: W³adcy chaosu. Krwawe powstanie satanistycznego metalowego podziemia (Lords Of Chaos. The Bloody Rise Of The Satanic Metal Underground)
Autor: Michael Moynihan, Didrik Søderlind
T³umaczenie: Bartosz Donarski
ISBN: 978-83-87598-34-1
Wydawnictwo: Kagra
Rok wydania: 2010 (Polska)
Format: 165x235 mm
Oprawa: miêkka lakierowana
Stron: 424
Waga: oko³o 700 g
Cena: + - 64 z³

Serdecznie Dziêkujê Krzy¶kowi Grauszowi




Szwecja to niewielki kraj na mro¼nej pó³nocy Europy. Zamieszkuje j± mniej ni¿ dziewiêæ milionów obywateli, a w¶ród jej najpopularniejszych produktów eksportowych s± hokei¶ci, tanie meble, ³o¿yska kulkowe, wódka i blondynki. Jest jednak w tym za¶nie¿onym kraju co¶ jeszcze, co¶ co nazywa siê death metal. Od koñca lat 80. w Szwecji powsta³o grubo ponad tysi±c ekstremalnych zespo³ów metalowych, a szwedzka scena metalowa uwa¿ana jest za jedn± z najbardziej cenionych na ¶wiecie.

Jest to historia o tym, w jak nieprawdopodobny sposób marginalizowany m³odzie¿owy ruch wydosta³ siê z ma³ych szwedzkich miast i przedmie¶æ, by ostatecznie na zawsze zmieniæ oblicze ekstremalnej muzyki.

Daniel Ekeroth (14.02.1972) opowiada j± wraz z trzydziestoma najwybitniejszymi postaciami szwedzkiej sceny deathmetalowej. To opowie¶æ o tym, jak narodzi³a siê bestia, jak ros³a w si³ê, i jak w koñcu przybra³a nowe kszta³ty. Ksi±¿ka ta zawiera równie¿ obszerny s³ownik biograficzny szwedzkich formacji deathmetalowych oraz fanzinów.
Daniel Ekeroth jest nie tylko deathmetalowym muzykiem, ale i autorem ksi±¿ek o filmach: "Violent Italy" i "Swedish Exploitation Cinema". Od roku 1999 gra na basie w Insision , a 2007 do³±czy³ do Tyrant, dawniej za¶ udziela³ siê m.in. w Dellamorte i Diskonto.


* * * *

Przeczytaj tê ksi±¿kê je¶li tylko masz ochotê na wnikniêcie w historiê kryj±c± siê za mia¿d¿±cym twarz, rozrywaj±cym cia³o, zabójczym dla uszu i rozsadzaj±cym trzewia, ekstremalnym fenomenem znanym jako szwedzki death metal
- Chris Reifert (z Death / Autopsy / Abscess)

Za m³odu death metal by³ dla mnie wszystkim. Problem tkwi jednak w tym, ¿e po³owy z tego nie pamiêtam. Ta opas³a ksiêga mrocznych wspomnieñ jest szans±, by wreszcie wszystko sobie przypomnieæ
- Nicke Andersson (z Nihilist / Entombed / The Hellacopters / Death Breath)

Minê³o 20 lat, a ja wci±¿ nie wyobra¿am sobie lepszych czasów, w których mo¿na dorastaæ. W koñcu mogê od¶wie¿yæ pamiêæ i prze¿yæ to wszystko od nowa!
- Ulf Cederlund (z Morbid / Nihilist / Entombed)

Nareszcie, ca³a prawda o szwedzkim death metalu! Ta ksi±¿ka przenios³a mnie do starych, dobrych czasów
- Tomas Lindberg (z Grotesque / At The Gates)

Kapitalna ksi±¿ka o szwedzkim death metalu dla wszystkich, których ominê³y z³ote lata sceny (a tak¿e dla tych z nas, którzy byli zbyt pijani, ¿eby je pamiêtaæ!)
- Orvar Säfström (Nirvana 2002)


* * * *

Tytu³: Szwedzki Death Metal (Swedish Death Metal)
Autor: Daniel Ekeroth
T³umaczenie: Bartosz Donarski
ISBN: 978-83-87598-41-9
Wydawnictwo: Kagra
Rok wydania: 2008 (Polska)
Format: 165x235 mm
Oprawa: miêkka lakierowana
Stron: 498
Waga: oko³o 800 g
Cena: + - 70 z³

Serdecznie Dziêkujê Krzy¶kowi Grauszowi




W 1986 roku nikt nie wyobra¿a³ sobie, ¿e death metal i grindcore kiedykolwiek przebij± siê do kultury masowej, Brutalny amalgamat hardcore´a, punka i heavy metalu mia³ jednak okre¶laæ granice ekstremalno¶ci przez wiele kolejnych lat. W miarê pojawiania siê coraz to nowych zespo³ów w niemal ka¿dym zak±tku ¶wiata, pocz±tkowo rozprowadzane przez rozczochranych, gniewnych m³odzieñców tworz±cych podziemn± sieæ tape-tradingu, death metalu i grindcore rozprzestrzenia³y siê szybciej ni¿ plaga ¿ywych trupów.

Do 1982 roku Earache Records, pierwsza oficjalna funkcjonuj±cy wytwórnia specjalizuj±ca siê w obu gatunkach, sprzeda³a tylko w Stanach Zjednoczonych grubo ponad milion deathmetalowych i grindcore´owych p³yt. Oczami i uszami artystów, producentów i w³a¶cicieli wytwórni, którzy napêdzali oba ruchy. Wybieraj±c ¶mieræ. Niewiarygodna historia death metalu i grindcore'a bada powstanie, upadek i odrodzenie death metalu i grindcore´a. "Postrzega³em death metal i grindcore za powrót do bardziej ekstremalnego punka" - mówi John Peel - "Muzyka ta by³a kolejnym krokiem ku zakazanym obszarom siêgaj±cym daleko poza wszelk± znan± dot±d formê agresywnej muzyki"

Przet³umaczona ju¿ na kilka jêzyków ksi±¿ka ''Wybieraj±c ¶mieræ. Niewiarygodna historia death metalu i grindcore'a'', autorstwa cenionego amerykañskiego dziennikarza Alberta Mudriana doczeka³a siê polskiej edycji.

Wstêp do ''Wybieraj±c ¶mieræ'' napisa³ sam John Peel, legendarny did¿ej BBC Radio 1, którego wk³adu w popularyzacjê grindcore'a i death metalu nie da siê przeceniæ. ''Narodowy skarb Anglii'', jak zwyk³o siê okre¶laæ Peela, zmar³ na atak serca kilka miesiêcy po opublikowaniu ksi±¿ki, 24 pa¼dziernika 2004 roku.

Albert Mudrian od kilku lat redaktor naczelny ''Decibel'', najwiêkszego obok ''Revolver'', metalowego magazynu w USA, przedstawi³ w ''Wybieraj±c ¶mieræ'' dzieje najwa¿niejszych zespo³ów, które przyczyni³y siê do eksplozji muzyki ekstremalnej w latach 80. i 90.


* * * *

'Opowie¶æ ta skupia siê na muzykach tworz±cych wiecznie zmieniaj±ce siê szeregi takich zespo³ów jak Napalm Death, Death, Morbid Angel, Carcass, Obituary, Deicide, Entombed i Cannibal Corpse. Ka¿dego z ich tysi±ce razy w magazynach na ca³ym ¶wiecie okre¶la³o siê gigantem stylu w swojej w³asnej kategorii. Nie ma w tym grama przesady - to w³a¶nie te zespo³y by³y i s± tymi nazwami, które wywo³a³y szaleñstwo popularno¶ci death metalu''
- Nick Terry (eks. redaktor naczelny opiniotwórczego, brytyjskiego magazynu ''Terrorizer'')

Prawdziwa historia najbardziej ekstremalnej spo¶ród metalowych scen
- Revolver Magazine

"Wybieraj±c ¶mieræ" to objawienie, bez wzglêdu ile wydaje ci siê, ¿e wiesz
- Terrorizer Magazine

Mudrian stworzy³ tu co¶ wyj±tkowego- Lektura obowi±zkowa dla ka¿dego szukaj±cego pe³nej wiedzy o tym, kto, co, gdzie i kiedy. Brawo!
- Philip Anselmo (Superjoint Ritual, Pantera)

"Wybieraj±c ¶mieræ" to nie tylko niezbêdny przewodnik po historii ekstremalnego metalu. To tak¿e wyj±tkowo inspiruj±ca lektura o ludziach z prawdziw± pasj±" Gor±c± polecam!
- Nergal (Behemoth)


* * * *

Tytu³: Wybieraj±c ¶mieræ. Niewiarygodna historia death metalu i grindcore'a (Choosing Death. The Improbable History Of Death Metal & Grindcore)
Autor: Albert Mudrian
T³umaczenie: Bartosz Donarski
ISBN: 978-83-87598-44-5
Wydawnictwo: Kagra
Rok wydania: 2007 (Polska)
Format: 165x235 mm
Oprawa: miêkka lakierowana
Stron: 276
Waga: oko³o 450 g
Cena: + - 44 z³

Serdecznie Dziêkujê Krzy¶kowi Grauszowi






 
Pokrewne linki
· Wiêcej o Ksi±¿ki
· Napisane przez agizaj


Najczê¶ciej czytany artyku³ o Ksi±¿ki:
Kronika Muzyki Popularnej XX wieku


Oceny artyku³u
Wynik g³osowania: 4.09
G³osów: 1349


Po¶wiêæ chwilê i oceñ ten artyku³:

Wy¶mienity
Bardzo dobry
Dobry
Przyzwoity
Z³y



Opcje

 Strona gotowa do druku  Strona gotowa do druku

 Wy¶lij ten artyku³ do znajomych  Wy¶lij ten artyku³ do znajomych


  
Komentarze s± w³asno¶ci± ich twórców. Nie ponosimy odpowiedzialno¶ci za ich tre¶æ.
W³a¶ciel Zbyszek ZbiKo Kowalczyk ˆ (C)+(P) Wszelkie prawa zastrze¿one
kom. 506-504-359 e-mail: zbyszek.kronikarz@gmail.com
www.muzyczneabc.pl - Biblioteka Zbyszka, P³ytoteka Zbyszka, info z kraju i ze ¶wiata
*